Photobucket

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

blink2


About Me

Powered by Blogger.

The Broken Angel

The Broken Angel

River Flows in You ost Twilight


10 July 2012

Hidup dan Kehidupan

Actually, tajuk entry ni mcm tak sesuai je. hahahaha...  Ok bosan... Pagi dah skip kelas Pengajian Islam, petang ni pulak ada kelas Document Processing II. Siap ade speed test bagai. PUNAH2!! Perasaan malas yang merupakan penyakit tegar di dalam diri seorang pelajar telah meningkat secara mendadak ke tahap paling maksimum. Hahahahaha... Hidup kat dunia ni, lebih2 lagi sebagai pelajar, ujian yang harus dihadapi sangat sukar dan banyak... Haiyaaa.... Kena kuatkan semangat betul2, baru lah segala penyakit malas ni dapat diatasi.

Sebagai manusia biasa, kita tidak lari dari membuat perkara yang sia2 seperti menulis Blog berbanding membaca buku. Hey rileks lah! Orang genius pun perlu kan entertainment okay... So kalau nak study, study lah elok2, jangan menggelabah. Bace buku sikit punya fokus dengan muka2 sekali, kawan cuit sikit marah, tp bila time exam sibuk bertanya jawapan kat kawan yang bace buku biasa2 je. Bila dapat result, membe yang baca buku rilek2 punya markah lagi tinggi daripada membe yang bace buku setengah mati.

STUDY SMART, DON'T STUDY HARD.


Peganglah frasa tersebut untuk menjadi pelajar dan juga insan yang berjaya, di dunia dan akhirat dengan berbakti kepada kedua ibu bapa, kepada agama, kepada bangsa, dan juga negara. Sekian. Peace :)

~iNtAn~

No comments: